جرم و جنایتجعل و کلاهبرداریحوادث استانیقاچاقکردستان

قاچاق گوشی تلفن همراه در کردستان

قاچاق گوشی تلفن همراه در کردستان از طریق فراخوانی مبنی بر ثبت نام رایگان سیم کارت.

قاچاق گوشی تلفن همراه در کردستان از طریق فراخوانی که متهمان در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند و با همکاری دو دفتر خدماتی بمنظور ثبت سیم کارت های رایگان و دریافت هویت افراد ثبت نام شده صورت می گرفت.

طی فراخوانی که در آن، متهمان در شبکه های مجازی مبنی بر دریافت سیم کارت رایگان منتشر کرده بودند، ماموران پلیس امنیت عمومی آغاز به رسیدگی این موضوع کردند و دریافتند که این افراد مردم را نسبت به دریافت سیم کارت رایگان تشویق می کردند و مردم برای دریافت سیم کارت رایگان مدارک هویتی خود را تحویل آنها داده تا ثبت نام کنند.

البته ناگفته نماند این متهمان با همکاری دو دفتر خدماتی این ثبت نام ها را در سامانه های مربوطه انجام می دادند. خلاصه بعد از دو هفته ثبت نام که سیم کارتها فعال شدند ، آنها را به شهرستانهای بانه و سقز منتقل کردند و برای ثبت غیرقانونی طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه قاچاق و با استفاده از این سیم کارتهای ثبت شده توسط مردم، گوشی های فوق را ثبت و رجیستری می کردند.

طی عملیاتی که برای این پرونده صورت گرفت مشخص شد با هر سیم کارت، ۵ عدد گوشی تلفن همراه در سامانه های مربوطه ثبت می شد.

در نهایت متهم ردیف اول این پرونده شناسایی و دستگیر شد و اعتراف به ۲۸ متهم مربوطه در این پرونده کرد که از شهرستانهای مختلف استان کردستان بودند که همگی توسط همکاری نیروی انتظامی استان دستگیر شدند.


سایت حوادث | آخرین اخبار حوادث ایران و جهان

۰/۵ ( ۰ رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن