آسیب های اجتماعیحوادث استانیگیلانمحیط زیست

کشته شدن ۱۸ راس گراز وحشی با سیم برق در رشت

یک فرد برای حفاظت از اراضی کشاورزی خود، نسبت به کشته شدن 18 راس گراز وحشی با استفاده از سیم برق لخت اقدام کرد و دستگیر شد.

با توجه به کشته شدن ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: از آنجا که گرازها باغبان طبیعت هستند و شکار بی رویه آن تعادل اکولوژیکی شهرستان را به هم میزند، ولی تعداد مناسبی گراز در شهرستان رشت وجود دارد و تاکنون هیچ فردی برای دریافت مجوز برای شکار این حیوانات مراجعه نکرده است و هر کسی بدون مجوز دست به چنین اقداماتی بزند، طبق قانون با او رفتار خواهد شد.

این شخص در حوالی روستای پیربازار زمین های کشاورزی و شالیزار داشت و برای اینکه گرازها به زمین های کشاورزی و شالیزار وی حمله نکند و وارد آن منطقه نشوند، سیم برق های لختی در آن منطقه کارگزاری کرد و با استفاده از یک دستگاه موتور برق باعث کشتار ۱۸ راس گراز وحشی شد و باعث این حادثه شد.

این فرد پس از اینکه شناسایی شد، دستگیر شد و به دادسرای عمومی و انقلاب رشت معرفی گردید و بعد از اینکه مراحل قانونی را سپری کرد با رای ریاست شعبه ۱۰۸ دادگاه رشت به سه سال حبس محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همچنین خاطر نشان کرد در صورت وقوع این حوادث حتما اطلاع رسانی لازم را به مراکز مربوطه انجام دهند.

۵/۵ ( ۲ رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن