حوادث ورزشیکشتی

در آستانه بازگشت حسن یزدانی

بازگشت یزدانی به میدان کشتی؛ المپیک در گرو بوداپست

حسن یزدانی، دارنده دو مدال طلای جهان و المپیک، پس از مصدومیت از ناحیه کتف، آماده بازگشت به میادین کشتی است. تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست که در خرداد ماه برگزار می‌شود، اولین محک جدی یزدانی بعد از جراحی خواهد بود و در واقع ملاک انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک نیز محسوب می‌شود.

در غیاب یزدانی، هادی وفایی‌پور نفر اول این وزن در چرخه انتخابی تیم ملی شد، اما با کسب مقام سومی در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس او برای ماندن در این وزن کاهش پیدا کرد. او در مسابقات جام تختی هم غیبت داشت تا عملاً فضای برای بازگشت یزدانی به تیم ملی فراهم شود.

طبق نظر کادر فنی، اگر یزدانی در بوداپست بتواند آمادگی خود را برای حضور در المپیک ثابت کند، ملی‌پوش خواهد شد. در غیر این صورت، شاید کامران قاسم‌پور که به تازگی تمایل خود برای رقابت در وزن ۸۶ کیلوگرم را اعلام کرده است، وارد چرخه این وزن شود.

فیلم‌هایی که از تمرینات یزدانی در ماه‌های اخیر منتشر شده، نشان از بهبودی کامل کتف او دارد. با این حال، یزدانی باید در بوداپست، نگرانی‌ها راجع به کیفیت بازگشتش به تشک را برطرف کند.

آخرین مسابقه جهانی یزدانی به سال گذشته و مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد برمی‌گردد که در آن به مدال نقره بسنده کرد. او در آن مسابقات، در برخی کشتی‌ها امتیاز از دست داد که البته می‌توان آن را به مصدومیت کتفش نسبت داد.

حالا یزدانی ۳۰ ساله که تجربه حضور در دو المپیک را دارد، باید در بوداپست آمادگی خود را برای حضور در سومین المپیک به اثبات برساند. او این فرصت را داشت که در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب ملی‌پوش شدن خودش را قطعی کند، اما به دلیل مصدومیت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد.

بوداپست، آخرین فرصت یزدانی برای اثبات آمادگی خود و کسب سهمیه المپیک خواهد بود. او باید در این میدان، رقبای خود را مغلوب کند و نشان دهد که هنوز هم از بهترین‌های کشتی جهان است.

نکات مهم:

  • تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست، اولین محک جدی یزدانی بعد از مصدومیت خواهد بود.
  • یزدانی باید در بوداپست آمادگی خود را برای حضور در المپیک ثابت کند.
  • در غیر این صورت، شاید کامران قاسم‌پور جایگزین او در تیم ملی شود.
  • یزدانی در آخرین مسابقه جهانی خود به مدال نقره بسنده کرد.
  • او باید در بوداپست رقبای خود را مغلوب کند و سهمیه المپیک را کسب کند.
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن