تهرانجرم و جنایتجعل و کلاهبرداریحوادث استانی

کلاهبرداری‌ میلیونی با پیامک

کلاهبرداری‌ میلیونی با پیامک ، شیوه و شگرد پول ساز برای متهم این پرونده بود.

کلاهبرداری‌ میلیونی با پیامک امروزه یکی از کارهای آسان برای کلاهبردارن به شمار می رود . در پی طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری و ارجاع آن به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مالباخته در پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پیامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به شماره حساب ارسالی دریافت کردم؛ همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز کنم، فکر کردم که پیامک از طرف وی ارسال شده لذا از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واریز کردم اما بعد متوجه شدم که از بنده کلاهبرداری شده است.

با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام “سعید . ر” (۴۰ ساله) شدند که در بررسی سوابق سعید مشخص شد وی دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم شهر، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در مورخ پنجم آذرماه ۱۳۹۷ طی یک عملیات غافلگیرانه “سعید . ر” را دستگیر کردند.

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به بیش از ده‌ها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرده که با انجام اقدامات ویژه پلیسی تاکنون تعداد ۱۵ نفر از مالباختگان شناسایی شدند که در تحقیقات به عمل آمده از این تعداد مالباخته مشخص شد که متهم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

به هر پیامکی اطلاعات شخصی خود مخصوصا شماره حساب خود را ندهید در غیر اینصورت این مدل از کلاهبرداری‌ میلیونی با پیامک شما را غافلگیر خواهد کرد.

منبع : تسنیم

۵/۵ ( ۱ رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن