البرزبلایای طبیعیتهرانحوادث استانیسیلفارسگلستانلرستان

حوادث ناشی از سیل در ایران در نوروز ۹۸

حوادث ناشی از سیل در ایران باعث تلفات جانی و مالی زیادی در نوروز 98 شده است.

اسامی شهر هایی که حوادث ناشی از سیل در ایران در نوروز ۹۸ گریبانگیر آنها شد:

حادثه سیل در ایران در بیش از ده شهر را فرا گرفته است و باعث خسارات مالی و جانی بسیاری شده است. که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

حوادث سیل در ایران : سیل در شیراز در نوروز ۹۸

بارندگی شدیدی که در نوروز ۹۸ در شیراز شروع شده است موجب خسارات مالی و جانی بسیاری گردیده است. سرعت سیل در شیب ورودی شهر شیراز از سوی دروازه قرآن موجب واژگونی و تصادف پشت سرهم حدود ۲۰۰ خودرو شد. در اثر همین حادثه سیل خیلی از شهروندان و مسافران نوروزی این شهر کشته شدند. گزارش های دریافتی از اورژانس بر اثر همین حوادث ، بیش از ۵۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند و خیلی از افراد کشته شدند.

حوادث سیل در ایران : سیل در لرستان در نوروز ۹۸

حوادث ناشی از سیل در ایران در مناطق خرم آباد و پلدختر نیز موجب خسارات مالی و جانی و از بین بردن مناطق کشاورزی زیادی شده است. ارتفاع آبگیری در مناطق جنوبی به ۱۰۰ میلیمتر هم رسید. این سیلاب همراه با رعدو برق و بارش تگرگ بود. خیلی از راه های ارتباطی بر اثر این حوادث مسدود شده اند. بارش شدید در مناطق مختل باعث قطع شدن خط انتقال آب ۶۰ روستای لرستان و همچنین قطع شدن برق ۸۶ روستا شده است.

گاز منطقه پلدختر نیز به دلیل مشکل ایستگاه تقلیل فشار قطع شده است. همچنین تردد در جاده های سپیددشت و بیشه ممنوع شد. راه ارتباطی ۴۰ روستای بخش معمولان پلدختر قطع شد.

سیل در لرستان باعث شد ۱۹ منزل مسکونی در بزنوید الیگودرز تخلیه شوند. در پی این حوادث ۳۰ مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در لرستان آماده شده اند.

حوادث سیل در ایران : سیل در گلستان در نوروز ۹۸

راه‌های مواصلاتی بسیاری از شهرستان‌ها و روستاهای استان گلستان به دلیل بارندگی و سیلاب بسته شده است و دستگاه‌های امدادی تلاش می‌کنند زندگی مردم هر چه زودتر به وضعیت عادی بازگردد. یکی از مناطق در معرض خطر، روستای «یامپی» شهرستان آق‌قلاست؛ آب در روخانه «قره‌سو» بالا آمده‌است و مردم و نیروهای آب منطقه‌ای سعی می‌کنند آن را مهار کنند.

حوادث سیل در ایران : احتمال وقوع سیل در تهران در نوروز ۹۸

با توجه به خبرهای هواشناسی از سوی خبرگزاری ها، باران شدیدی در تهران شروع خواهد شد و ممکن است باعث جمع شدن آب در رودخانه های تهران گردد.

با توجه به شرایط پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، سامانه های بارشی از سمت جنوب و غرب کشور به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز در استان تهران گسترش خواهند یافت و احتمال می رود بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان افزایش یابد.

حوادث سیل در ایران : احتمال وقوع سیل در کرج در نوروز ۹۸

با توجه به هشدارهایی که سازمان هواشناسی داده است، ممکن است رگبار برف و باران به همراه رعدو برق در جاده چالوس، باعث شود رودخانه کرج پر از آب شود و منجر به سیل گردد.


اخبار حوادث ایران و جهان را در سایت حوادث دنبال کنید. 

۵/۵ ( ۱ رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن