اصفهانجرم و جنایتجعل و کلاهبرداریحوادث استانیمازندران

دستگیری اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی

دستگیری اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی توسط رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی به سرانجام رسید.

دستگیری اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی توسط رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی به سرانجام رسید. در پی این پیگیری ها، مشخص شد سرشاخه اصلی و اعضای این باند مدارک تحصیلی از دیپلم تا دکتری را جعل می کردند که در نهایت دستگیر شدند.

طبق گفته سردار سید کمال هادیانفر و طی سرنخ های بدست آمده مشخص شد اعضای این باند در اکثر استان ها مشغول جعل مدارک تحصیلی بودند که یکی از اعضای این باند در شهرستان نوشهر مازندران و سه نفر دیگر در استان اصفهان شناسایی شدند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تاییدیه‌های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب و از این راه کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: متهم اصلی با سوءاستفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بود، پس از کناره گیری از شغل با تاسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال ۹۰ تاکنون در زمینه صدور مدارک تحصیلی فعالیت داشته است.

سردار هادیانفر درباره دستگیری اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی خاطر نشان کرد: متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکتری در قبال دریافت مبالغی حدود پنج تا ۷۵ میلیون ریال، صادر کرده است که در همین رابطه تحقیقات پلیس برای رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل شده ادامه دارد.

وی گفت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد؛ بنابراین از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

منبع: تابناک

۰/۵ ( ۰ رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن